Wisselingen in de VVD Statenfractie Gelderland

Op 23 mei heeft de fractie unaniem Mike Waltmans gekozen tot opvolger van Hans de Haan als fractievoorzitter. Mike treedt in functie direct na het aftreden van Hans in de statenvergadering van 4 juli. Hans is op 19 april gekozen en beëdigd als wethouder in de gemeente Ermelo. Na een pauze van 4 jaar zit de VVD weer in het college van Ermelo en kunnen we het bestuurlijke liberale geluid weer horen op de Veluwe.

In dezelfde statenvergadering van 4 juli a.s. zal Bert van Bijsteren, op het moment raadslid in Harderwijk, beëdigd worden als nieuw statenlid. De fractie is dan compleet.

In de statenvergadering van  30 mei a.s. zal Janiek Kroon beëdigd worden als nieuw statenlid. Zij volgt Marieke Schriks op die , met voorkeurstemmen, is gekozen in de gemeenteraad van Zutphen. Namens het fractiebestuur en de fractie wensen wij de nieuwe leden van onze fractie alle succes.

Anja Prins is gekozen tot wethouder in de Overijsselse gemeente Losser. Zij zal de rest van de zittingsperiode van deze staten in de staten blijven, dus verlaat ons niet. Proficiat Anja met je wethouderschap en Losser kan zich in zijn handjes wrijven met zo’n kanjer van een wethouder.

Hans de  Haan