Gevarieerd en geslaagd werkbezoek aan Nijkerk- Hoevelaken

Zaterdag 18 november bracht de VVD Statenfractie Gelderland samen met VVD-Gedeputeerde Conny Bieze een werkbezoek  aan Nijkerk.

VVD Statenlid Anja Prins: "Na een hartelijke ontvangst zijn we met een bus door het gebied gaan rijden. Uiteraard was ik zelf ook via de N301 gekomen; een provinciale weg die dwars door Nijkerk loopt en waar het iedere ochtend en avond vaststaat. De bereikbaarheid is ook voor de ambulance een belangrijk aandachtspunt. De drukte op de Barneveldseweg is wat dat betreft echt een probleem. Een ambulance stationeren in Nijkerk zou dit probleem kunnen oplossen".

Het gezelschap bezocht ook de route waarvan nu onderzocht wordt of er een aansluiting op de Berencamperweg kan komen.

Anja Prins: "De aanpassingen op de A28, knooppunt Hoevelaken en de aansluiting van de A1/A30 kwamen ook nog aan de orde. In deze projecten trekken we gezamenlijk met het rijk op. De VVD is er blij mee dat de aanpak van de A28 ook in het nieuwe Regeerakkoord wordt genoemd".

Tijdens het werkbezoek werd ook nog gesproken over het tekort aan woningbouw in Nijkerk.

Anja Prins: "En dan hebben we ook nog het mooie, in aanbouw zijnde zwembad mogen bewonderen. Kortom het was een interessante ochtend met veel verschillende onderwerpen. Altijd goed om als fractie de provincie in te gaan; dan kun je situaties met eigen ogen bekijken en vernemen hoe betrokkenen zelf ergens tegen aan kijken"