VVD Gelderland verwacht verkeersproblemen door reuzenpanda's

BRON: Omroep Gelderland. De VVD-fractie in Gelderland denkt dat de panda's in Ouwehands Dierenpark verkeersproblemen gaan veroorzaken op de Gelderse wegen. De fractie wil daarom dat de provincie gaat kijken of ze iets kan doen aan de verwachte problemen.

'De panda's zijn nog niet te zien, maar het is nu al druk op de toegangswegen naar het dierenpark in Rhenen. Op piekmomenten in het weekend staat de weg helemaal vast', vertelt VVD'er Anja Prins in het radioprogramma Thuis in Gelderland van Omroep Gelderland. 'Als straks de panda's daadwerkelijk te zien zijn, voorzien wij nog veel meer drukte.'

Haar fractie stelde woensdag tijdens een provincievergadering vragen hierover. Het college van Gedeputeerde Staten zegde daarop toe een calamiteitenprogramma met de provincie Utrecht - waar de dierentuin staat - te maken. Ook wordt er gekeken hoe het parkeerprobleem opgelost kan worden.

Zie het hele artikel: