VVD: “Doorrijden op de A15; heel normaal!”

Vandaag stonden we in de regen in Groessen maar dat maakte niets uit. Onze dag kon niet meer stuk! Vanochtend is een belangrijke stap gezet met het ondertekenen van het Tracé-besluit voor de doortrekking van de A15 door Minister Schultz van Haegen en onze Gedeputeerde Conny Bieze. Voorafgaand aan de bijeenkomst is door de VVD Statenfractie samen met vertegenwoordigers uit het gebied een speciaal bord onthuld ter aanmoediging van de doortrekking. VVD Statenlid (en Tweede Kamer-kandidaat) Anja Prins: “Zo verbeteren we de bereikbaarheid, de betrouwbaarheid, de leefbaarheid en de veiligheid in het gebied. Voor het behoud van banen en het aantrekken van nieuwe werkgelegenheid, is de doortrekking van de A15 essentieel.”

De A15 vormt een belangrijke verbinding tussen Rotterdam en Duitsland. De wegen rondom Arnhem worden steeds drukker en de VVD pleit dan ook al jaren voor doortrekking van de A15. Eindelijk weten we nu dan waar we aan toe zijn! Sinds 1972 wordt al over de doortrekking gesproken. Er is volop inspraak geweest en er is veel gedaan met de voorstellen van de omwonenden, zoals verdieping en aarden wallen.

Het is de bedoeling dat we uiterlijk 2023 door kunnen rijden tussen Bemmel en Zevenaar.
Anja Prins: “Een hele mooie mijlpaal is vandaag, mede dankzij de VVD bereikt! Door kunnen rijden; heel normaal!”