Anja Prins

Mail: anja.prins@wxs.nl

Mobiel:  06-52 29 01 09

Woonplaats: Apeldoorn

Maak nader kennis met Anja Prins via dit '60-seconden-portret'.

Voorzitter Commissie Algemeen Bestuur en Financiën (ABF).

Commissie Bereikbaarheid, Openbaar Vervoer en Cultuur (BOC). Portefeuille: Regionale bereikbaarheid / wegen.

Gemeente vertegenwoordiging: Apeldoorn, Barneveld, Ede, Epe, Harderwijk, Hattem, Heerde, Lochem, Nunspeet, Oldebroek, Putten, Rheden, Voorst, Westervoort.

INTRODUCTIE
“Een kleine, klantgerichte overheid die zich beperkt tot haar kerntaken”, is het motto van Anja Prins, Provinciaal Statenlid voor de VVD.

Anja is geboren in Dordrecht, waar zij ook haar jeugd doorbrengt. Inmiddels woont zij al meer dan 30 jaar in Apeldoorn. Anja is getrouwd en heeft één dochter. Ze heeft veel ervaring als ondernemer en heeft leiding gegeven aan diverse automatiseringsbedrijven.

Na in de gemeenteraad van Apeldoorn actief te zijn geweest en in het Veluws Waterschapsbestuur zitting te hebben gehad, is ze nu voor de derde periode actief Statenlid in Gelderland.

Vanuit haar liberale achtergrond wil zij een positieve bijdrage leveren aan de toekomst van de provincie. Binnen de Staten spant zij zich in voor een verbetering van de mobiliteit en de infrastructuur omdat dit de beste ondersteuning biedt voor een economisch gezond Gelderland. Met dit doel voor ogen, onderhoudt zij goede contacten met een breed netwerk.

Anja wil dat de Provincie Gelderland extra geld uittrekt voor wegen, openbaar vervoer en economie. Zij pleit met name voor een veilige leefomgeving en goede infrastructuur in de Provincie Gelderland.

Belangrijk voor het functioneren van een dualistisch bestuur, vindt zij een Statenfractie die haar activiteiten op hoofdlijnen richt. Dan kan er meer naar het College van Gedeputeerde Staten worden gedelegeerd en kan de discussie in de Provinciale Staten vooral worden gevoerd over politieke keuzes.

Anja is voorzitter van de Provinciale Statencommissie Algemeen Bestuur  en Financiën (ABF) en heeft zitting in de Statencommissie Bereikbaarheid, Openbaar vervoer en Cultuur (BOC).

Anja is ook penningmeester van de Stichting Fractieassistentie VVD Gelderland en zij is trainer bij de Haya van Someren Stichting, het opleidingsinstituut van de landelijke VVD.

Anja heeft bovendien een eigen organisatie bureau  genaamd "Prins Counselling" en zij is ook nog Trouwambtenaar in de gemeente Apeldoorn.